söndag 27 november 2011

Julmarknad & skyltsöndag

Eftermiddagen har jag tillbringat ute på byn med syster L. Vi besökte julmarknaden och gjorde några små fynd.



Jag köpte en liten påse ischoklad helt till mig själv bara för att jag blev så sugen. Jag fyndade även en flaska hemkokt svartvinbärssaft. Ett husmorstips är att värma och dricka hemkokt svartvinbärssaft när du är förkyld, det är den bästa medicin man kan tänka sig. Efter julmarknaden så tog vi en sväng runt byn och tittade i lite skyltfönster.



På den här affären gissade vi årtal och är nu med i en tävling. Spännande!

Vid det här laget var vi både lite trötta och lite fikasugna så vi styrde kosan mot det mysiga lilla caféet på hörnan.






Efter fikastunden for vi till lilla mamsen på besök och där uppdagades den perfekta avslutningen på utflykten, nämligen dagens outfit-bild;


Jag och syster L i soffan med fötterna på bordet och matchande sockar!! Hur crazy är inte det på en skala?! :)

4 kommentarer:

  1. Det verkar nästan som om du håller på att gå om mig vad det gäller julpyntning...
    Syster S

    SvaraRadera
  2. Vi har också pyntat en hel del. Julgardiner, stjärnor och stakar är på plats i fönstren. Juldukar, ljuslyktor och tomtar likaså. Amaryllislöken och iskonvaljerna planterade så nu väntar vi bara på resultat. Hyacinter har jag däremot köpt blommande så nu doftar det så gott i hela huset. Men nu i kväll upptäckte jag att vi glömt tända det första ljuset i adventsstaken...

    SvaraRadera