tisdag 3 januari 2012

Jag borde...

* Jag borde skotta lite mer idag, hålla undan så det inte blir så mycket för mig att skotta i morgon

* Jag borde diska undan disken innan högen blir ännu större och ännu jobbigare att diska bort

* Jag borde städa igenom huset ett varv nu när ungdomarna har farit, om än bara golven. Det känns ju så skönt efteråt och så luktar det så gott

* Jag borde sätta på en tvättmaskin så jag slipper tjura ihop för att favoritkläderna är smutsiga när jag vill ha dem på mig

Det är med andra ord mycket jag borde göra bara för min egen skull, men ibland vet jag helt enkelt inte mitt eget bästa;


3 kommentarer:

  1. Hörde av din kära moder att du varit dit igår och sovit middag. Visst är det skönt att slumra i hennes soffa?

    SvaraRadera
  2. Det var jätteskönt att sova men jobbigt att vakna och ta sig hem i snöblåsten! Därför sov jag lite mera middag i min egen soffa när jag kom hem. Jag var trött.

    SvaraRadera
  3. Just så är det, ibland vet man inte sitt eget bästa...

    SvaraRadera