fredag 20 januari 2012

TV teknik

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; ofta har jag en sån himla tur. Ikväll på jobbet fick jag ett telefonsamtal från mamsen, hon var i nöd. Hennes TV hade slutat fungera så hon undrade om jag kunde komma förbi efter jobbet och fixa den. Som den goda dotter jag försöker vara så svarade jag naturligtvis "självklart". I samma stund som jag sa det så kände jag att jag kanske hade lovat lite för mycket. TV teknik står definitivt inte med på min CV.

Tack och lov så var turen närvarande där hemma hos mamsen, för jag behövde bara vrida lite på parabolen så var alla kanaler tillbaka på TV:n.

It's a kind of magic....ibland i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Och bilden har funnits kvar på hennes tv ända sen du med dina magiska händer trollade fram den. Vad du är duktig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror nog mer på att inget/ingen har ruckat på parabolen, och mindre på mina ringa kunskaper om TV teknik. :)

      Radera