onsdag 28 mars 2012

Dyr frakt

En av mina rara pensionärer behöver en ny fåtölj, och i veckans reklamblad från en billig möbelkedja så hittade vi en fin snurrfåtölj för bara 900 kr och bestämde oss för att slå till. Ett mindre problem är att vi bor 20 mil tur och retur från närmsta butik. Jag ringde därför upp butiken och frågade om de hade möjlighet att skicka paketet till oss på nåt vis, men det kunde dem inte. Den vänliga säljaren hänvisade mig dock till butikskedjans hemsida, för där kan man minsann handla online och få varorna hemskickade. Däremot visste inte säljaren hur mycket frakten kostade, men han sa sig minnas att den inte var allt för dyr.

Sagt och gjort. Jag klickade mig fram till hemsidan och klickade även ner en fåtölj i varukorgen. Därefter skulle man fylla i sitt postnummer för att få frakten uträknad.

Men hoppsansa vad billig den var....inte!!



Jag kanske tar en tur med bilen trots allt...

4 kommentarer:

  1. Den kanske flyger i första klass...

    SvaraRadera
  2. Det bär sig ju nästan att bila till huvudstaden och köpa en fåtölj för det priset! :O

    SvaraRadera