tisdag 10 april 2012

Det löste sig

Minns ni fåtöljen med den dyra frakten? Nu kan jag berätta att för min del så löste det sig på ett utomordentligt sätt. Tack vare syskons hjälpsamma bekanta så lyckades jag göra affär och få fåtöljen ända hem till min dörr utan ett öre i frakt. Idag var det så dags att föra hem den till pensionären i fråga, och att skruva ihop den. Enligt beskrivningen så skulle monteringen ta ca 20 minuter. För mig och "gubben" tog det 3 timmar, och vi (läs jag) var helt slut efteråt. Något mer pillrigt och klurigt med dålig beskrivning har jag nog aldrig varit med om. Men som jag sagt förr, skam den som ger sig;


Gubben själv tyckte att det var så roligt att få mecka och jobba, särskilt när resultatet gav en så skön komfort. Han skulle minsann sitta i den nya fåtöljen och bara mysa resten av kvällen. Hans ord var all min möda värd, jag citerar; "en glädjens dag.." :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar