onsdag 9 maj 2012

Den som spar han har...

Precis som min kollega M/L så tycker inte heller jag om att slänga mat i onödan. För mig så känns det mest som slöseri med pengar. Till exempel, om inte jag hade sparat alla små rester genom åren så hade de kärvare tiderna, som bland annat studietiden, varit bra mycket kärvare än den faktiskt var. Fortfarande idag så är jag väldigt sparsam med mat och därför satte jag in den pinnbröddeg som blev över från gårkvällens utflykt i kylen över natten. Den lilla plutten blev till hela två stycken nygräddade och sconesliknande frukostbröd idag på morgonen. Jätteenkelt och jättegott! Syster L tipsar dessutom om att pinnbröddeg även kan frysas ner om man vill spara den till ett annat tillfälle istället.

Dagens frukost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar