lördag 5 maj 2012

Vernissage & loppis

Idag var det vernissage för en fotoutställning på hembyns Museum. Utställningen heter Snö och kommer att pågå hela sommaren 2012.


Fotograferna bakom utställningen är ett gäng duktiga och fotointresserade från både hembyn och mindre byar runtomkring, till största delen kvinnor vad det verkade som. De har dessutom startat upp en lokal fotoklubb här i hembyn, samt en Facebookgrupp/sida och inbjöd alla intresserade att söka upp dem och hänga på.


Innan vi lämnade museet så tog vi även en runda genom museets entrébutik. Där finns många saker att välja bland. Allt från te, choklad, kryddor, kläder, hudvård, plädar, böcker, glas och hantverk. Jag kan verkligen rekommendera ett besök dit.


Efter museet så for vi vidare på loppis i hembyns Folkets hus. Det var länge sedan jag såg så många bilar därutanför.


Även inne på loppisen så var det mycket folk tyckte jag, men jag fick snabbt veta att det varit väldigt många fler där tidigare på förmiddagen.


Som om inte allt det här roliga vore nog så blev jag just inbjuden till syster L på middag. Tänk vad klockan går sakta när man väntar och längtar till något trevligt. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar