måndag 6 augusti 2012

Åskväder & OS final

Igår kväll precis när det var dags för herrarnas semifinal på 100 meter så drog värsta åskovädret in över hembyn. Av omtanke för mina tekniska prylar så drogs alla kontakter ut och förblev ute i över 2 timmar. Då och då var jag ut på bron och spanade in ovädret som inte verkade vilja ge sig utan bara cirkulerade runt.




Semifinalen är visserligen spännande den också men känns helt okej att missa. Själva finalen däremot, helst med Usain Bolt i, ville jag verkligen inte missa. Cirka 15-10 minuter före start hade ingen blixt synts till på ett bra tag så jag började plugga i alla kontakter igen. Vid tredje kontakten så lyste dock hela tv rummet upp av en megablixt och det var bara att dra ut allt igen. Väntade spänt i flera minuter men ingen mer blixt syntes och regnet hade också avtagit. Med bara några få minuter kvar till start så skyndade jag mig att stoppa i alla uttag och låta tv:n börja logga in (har tv via bredbandet). Och kan ni tro, jag och min vanliga tur, precis när jag fick in bilden så står grabbarna i startblocken. Han är verkligen en härlig syn tycker jag, Grattis Bolt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar