lördag 27 oktober 2012

En vänlig gest betyder så mycket

Igår när jag var till hembyns lokala konditori för att hämta upp min vanliga beställning på ReGi limpor så hände det någonting helt fantastiskt. Jag fick med mig hela två extra limpor gratis. "Försäljerskan" sa att det var för att bröden inte längre var dagsfärska utan bakade dagen före, men jag undrar jag?! Det skulle visserligen också kunna vara så att jag fick bröden bara för att jag är en sån himla bra kund. Fast mest av allt så tror jag att jag fick dem för att försäljerskan är en vänlig, trevlig, serviceminded och godhjärtad försäljerska som tycker om att ge en vänlig gest till folk lite då och då, och att det var min vanliga tur som gjorde att hennes vänliga gest igår träffade just mig. Hursomhelst så var jag glad hela dagen efter det, och det sitter i fortfarande. :)

ReGi limpor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar