söndag 11 november 2012

Aurora Borealis

Aurora Borealis eller kort och gott "Norrsken" som är det ord jag själv är mest förtrogen med. Det händer varje vinter och jag har sett det många gånger, men känner mig ändå inte bortskämd med det. Jag tycker det är ett så otroligt vackert skådespel. Jag skulle vilja få se det många fler gånger per år, och jag önskar dessutom att jag vore så duktig att jag kunde fota av det på fina bilder. I brist på egen fotoförmåga så brukar jag googla fram och titta på andras vackra bilder av norrskenet och det var under en sådan "fotojakt" som jag upptäckte denna fiffiga service. Äntligen blev det väldigt mycket lättare för oss alla att se norrsken.

Varsågoda, här är en länk till fotografen Patricia Cowerns Norrskens-webcam i realtid!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar