tisdag 5 mars 2013

Dagens dagsverke

Trots en släng av magsjuka under natten så har jag varit igång från tidiga morgonen och ända fram till nu. Sonen fick lite sovmorgon men efter det så har han också dragit sitt strå till stacken. Jag tycker att vi har fått mycket gjort. Jag började med att rensa ut sonens garderober, de såg ut ungefär så här innan jag började;

Obs! Lånad bild

När jag var färdig så såg det ut så här;

Bara lite rentvättade kläder som ska in nu

När jag hade röjt färdigt bland kläderna så började jag gå igenom andra skåpar och garderober och packa ner i säckar, väskor och kartonger. Allt från julpynt till böcker och småhyllor;

Dagens skörd

Mitt i allt rotande så grävde jag fram en tygpåse med en snodd om som det låg något i botten på. Helt spontant så lyfte jag upp den och skulle precis öppna och kolla vad det var i när jag kom att tänka på alla naturprogram jag har sett. Ni vet när de fångar giftiga ormar och sätter dem i en tygpåse/örngott och knyter ihop. Tanken slog mig bara sådär jättesnabbt och jag som har fobi för ormar blev så himla tvärrädd att jag höll på att kasta iväg påsen tvärs över rummet och utstötte ett onormalt läte samtidigt. Sonen som såg alltihop blev däremot inte särskilt rädd, tvärtom. Han skrattade både högt och länge åt mitt spattiga beteende. Det var nämligen ingen farlig giftorm i påsen utan helt enkelt en hemmagjord vetevärmare.

Ormen

Redan när sonen vaknade i förmiddags så bänkade han sig i köket och strimlade kycklingfilé som han lade i marinad. När det sedan var dags för middag så stekte han upp den marinerade kycklingen, kokade basmati och gjorde en sallad till. Det var supergott. Trots en lite halvorolig och skör mage så åt jag en hyfsad portion och njöt av varenda tugga.

Sonens färgglada portion

Som om inte det vore nog så har han överlåtit sovrummet med den sköna sängen till mig medan han själv knölar ihop sig på soffan i tv-rummet. Han är så himla snäll min pojk.

Jag har det rätt så bra här hos sonen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar