onsdag 6 mars 2013

Statusuppdatering

Jag höll precis på att göra mig i ordning för att packa bilen med sopor och leta mig fram till den här kommunens återvinningscentral när det blåste upp till storm ute.


Kanske inte helt lätt att se den rykande snön på bilden men jag bestämde mig i alla fall för att avvakta med soputflykten ett tag. Istället gick jag lite husesyn och konstaterade att det är skillnad på hyresvärdar och hyresvärdar. En del är mindre noggranna än andra;

Inte så noga med jämna kanter, trösklar och golvlister

Och varför ge hyresgästen en ny spis bara för att ugnen inte håller värmen?



Luckan går ju trots allt att stänga, även om det är lite krångligt. Att den nedre luckan saknar handtag och inte går att stänga helt är uppenbarligen totalt ovidkommande i frågan.

Men under min husesyn så upptäckte jag en positiv sak också. Den gamla läckande toalettstolen är utbytt och det tog bara ett halvår eller så. Ersättaren är visserligen begagnad men den är är hel och fin. Synd bara att de struntade i att skruva fast den utan nöjde sig med att limma fast den i mattan. Hålen där skruvarna ska sitta gapar stora och tomma och stolen vickar lite lätt när man sitter på den.

Nä, det är inte smuts runt kanten, det är lim

En sak är då säker, hade min fixarkollega sett det här så tror jag han hade smällt av. :) Det gör inte precis ont att veta att sonen snart tar studenten och den här lägenheten blir ett minne blott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar