onsdag 10 april 2013

Farbror B

Farbror B är precis det som jag kallar honom; min farbror. Min pappas storebror. Hans stuga står granne med vår och genom åren så har nog mina systrar och jag tillbringat minst lika mycket tid vid hans stuga som vid vår egen. Få människor är lika vänliga och omtänksamma som farbror B. Hans hjärta måste vara av guld. När vi var barn så snickrade han bland annat båtar i trä åt oss så att vi skulle ha nåt att leka med. En gång smög han ut sent på kvällen och tog upp det fisknät som vi barn hade lagt ut nära bryggan hans. I nätet knöt han sedan fast en massa godisklubbor. Ni kan ju tänka er dem barnaögonen när vi tog upp nätet dagen efter. Sån är han farbror B, mästaren på att berätta gamla skrönor och anekdoter och på att koka varm choklad på äkta kakao. I år fyller han 85 år och är still going strong.




Här är en 38 år gammal bild på mig och farbror B. Bilden är tagen av min pappa år 1975, farbror B är 47 år och jag är bara fem. Time flies...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar