torsdag 11 april 2013

Hemfärd med omväg

Hemfärden från stugan blev ovanligt lång. Jag gjorde nämligen en liten omväg till en småstad där jag hade bokat tid hos en ortopedtekniker. Han undersökte mina fötter, smetade in dem med gips och gjorde avtryck av dem. Efter det så fick jag vänta några timmar medan han med hjälp av gipsavtrycken skapade mina alldeles egna, personliga ortopediska inlägg till skorna. Han har byggt upp ett stöd under hålfötterna och satt extra dämpning under hälarna, allt för att mina hälsporrefötter ska börja må bra och sluta göra så förbenat ont. Och vet ni vad? Under den korta tid som jag har hunnit gå på mina nya sulor så har det känts väldigt mycket bättre än det brukar. Hoppas hoppas hoppas att det fortsätter att kännas bättre för varje dag.

De vita sakerna är inte Bigfoot's simfötter utan mina
gipsavtryck som jag fick med mig hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar