tisdag 30 april 2013

Snurrigt värre

Det senaste dygnet har varit snurrigt värre när det gäller min sömn. Eftersom jag var igång tidigt på morgnarna både fredag och lördag så var det äntligen dags för sovmorgon på söndagen. Jag sov länge och det var både skönt och välbehövligt. Nackdelen var bara att jag inte blev trött sen på kvällen när jag borde ha blivit trött. Jag somnade inte förrän fram på småtimmarna för att sedan bli väckt av alarmet klockan 06.00. Det gick bra på jobbet hela den långa 07-17 dagen men sedan, efter middagen...voj voj vad det var svårt att hålla ögonen öppna. Sonen som låg sjuk med feber och halsont somnade på soffan redan klockan 20.00, själv kämpade jag på en hel timme efter det men sen somnade också jag som en stock. Då började det värsta snurret. Jag vaknade nämligen redan kl 02.00 och kunde inte somna om. Klockan 03 blev jag jättehungrig och gick upp i köket, tände ljus och fikade varm choklad och smörgås. Då vaknade sonen i soffan och var tvungen att titta två gånger när han såg mig i köket. Själv var han alldeles för trött för att fika utan vinglade bara vidare till sin säng och somnade om.

Nattfika

Efter nattfikat så kröp jag åter ner i sängen och försökte somna om men lyckades inte. Klev upp och öppnade fönstret och kunde då konstatera att ännu mer nysnö singlade ner och gjorde marken vitare än vit.


Till slut, efter att ha vädrat länge, snurrat några varv i sängen, löst ett par sudoku och feudat med syster S som låg vaken hemma hos sig så somnade jag äntligen om vid 05 tiden. Det innebar att jag hann sova ett par timmar till innan alarmet ringde och det var dags att vakna på riktigt. Ibland blir det bara knasigt värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar