söndag 2 juni 2013

Nattsudd

Jag har ju lite tendenser till att nattsudda mellan varven, kanske särskilt den här årstiden. Hela den här helgen har jag nattsuddat, men inte för att jag har varit sådär allmänt pigg utan snarare tvärtom. Jag har känt mig trött och sovit middag både fredag och lördag em/kväll, och då blir det såklart svårt att somna i tid sen. Nåja, eftersom jag är ledig hela helgen så har det spelat mindre roll. Dessutom så bjuder ju naturen ofta på ett fantastiskt skådespel på nätterna den här årstiden så jag kan inte klaga. Mitt hjärncentra för synintryck har gått varm och när man är mitt uppe i så vackra skådespel så vill man inte att det ska ta slut någonsin.

Jag citerar min gamla kollega K;
"en utsikt som ger insikt"

Vackert fast det regnar

När jag till slut kunde slita mig från skådespelet och fara hem så visade klockan på småtimmarna och en gryende ny dag igen. Jag som trots det inte kände mig nog trött för att sova tog med mig datorn och en gammal säsong av The Tudors med mig i sängen och fortsatte mitt nattsudderi ända fram till morgonen, först då somnade jag men då sov jag också jättegott. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar