fredag 28 mars 2014

Tillfreds

Idag har jag varit till Sapmi ren och vilt som är en liten favoritbutik för mig här i hembyn. Jag formligen älskar renkött, särskilt rökt sådant, och besöker regelbundet butiken för att fylla på frysboxen. För mig är det lyx på hög nivå att ha det lättillgängligt hemma i frysen. Förutom suovas (rökt renkött som man skaver i tunna skivor och steker), tunna mjukkakor/glödkakor (gahkku) så slog jag idag även till och köpte Gorpi. Jag tror att man kan säga att det är en slags rökt renkorv, om det är någon som har en bättre eller mer rättvis beskrivning så dela gärna med er. Det var länge sedan jag åt Gorpi men jag vill minnas att det också var jättegott. Nu känner jag mig väldigt tillfreds. :)


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mycket! Jag längtar tills jag får tillfälle att smaka.

      Radera