tisdag 29 april 2014

Kärringar mot strömmen

På min arbetsplats är vi som "kärringar mot strömmen"; vi nästan slåss om att få arbeta storhelgerna. Ett fenomen som enligt hörsägen är ovanligt förekommande på andra arbetsplatser i hembyn. Hos oss använder vi ett digitalt schemaprogram där vi lägger nytt schema var åttonde vecka, förutom sommartid då schemaperioden blir längre. Förmånen att få planera sin egen tid är lyx för mig och en stor anledning till att jag trivs så bra på mitt jobb. I år var jag en av de första till kvarn att planera in påskhelgen i mitt schema, men skärtorsdagen var jag ledig och passade på att bjuda ungdomarna mina på en trerättersmiddag.

Lammstek, passionsfruktcheesecake & årets första Pimm's satt som en smäck!

1 kommentar:

  1. Hehe, årets första Pimms är speciell. Det där såg gott ut alltihopa.

    SvaraRadera