tisdag 29 april 2014

Trådlöst

Äntligen, efter ett år utan egen skrivare så har jag äntligen fått tummen ur *** och köpt en ny. Jag försökte välja med omsorg och valet föll på en kombinerad skrivare/kopiator/skanner som trådlöst och lättsamt skulle kunna kopplas upp på husets WiFi. Redan när jag packade upp den ur kartongen så började jag tvivla på det utlovade. För att vara trådlös så följde det nämligen med väldigt många kablar och kontakter av olika slag. Att sedan koppla upp den på WiFi:t var inte heller det lika enkelt som på bilden jag målade upp i mitt huvud medan försäljaren förklarade hur det gick till. Maskinen envisades till exempel med att hela tiden hänvisa till handboken för "åtkomstpunkter", kruxet vara bara att någon sådan handbok inte följde med. Den fick antagligen inte plats på grund av alla kablar. Nåväl, efter ett par timmars svärande och trixande så lyckades jag till slut koppla in eländet - helt trådlöst dessutom. :)

Många kablar var det det

2 kommentarer:

  1. vad duktig du är jag hade blivit galen och slängt in prylarna i en garderob

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men jag var nära att packa ihop allt och returnera tillbaka till butiken. :)

      Radera