måndag 26 september 2011

Tveksamt

I fredags fick min 16-åring post från Specsavers. Reklam och rabatterbjudanden. Brevet inleddes med frasen "Bäste kund"...hmmm?! Min tonåring som aldrig besökt Specsavers överhuvudtaget. Nu har jag läst på om just det här och vet att när våra ungdomar nått 16 års ålder så är det helt okej enligt lagen att skicka adresserad direktreklam till dem. Jag personligen tycker dock att det är fel med direktreklam till så unga vuxna. Då tänker jag på hur lätt det är att lockas av reklamen och kanske skuldsätta sig med dyra SMS-lån och/eller andra krediter. Just SMS-lån har kommit att bli en stor skuldfälla för unga människor. Visst är det bra med billigare glasögon (vilket var vad just min tonårings reklam handlade om) för sånt är jättedyrt, men jag tycker att reklamen borde ha adresserats till mig istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar