tisdag 3 april 2012

Snabba ryck

Min influensa gjorde verkligen ett snabbt ryck. Från 39 graders feber och smärta i hela kroppen igår kväll, till bara lättsamma symptom idag. Underbart tycker jag som faktiskt har semester de här dagarna och hade tänkt  få annat gjort än att bara ligga till sängs. Till påsk kommer nämligen ungdomarna hem, och tidigare erfarenheter säger mig till exempel att jag bör fylla på kylen innan dess;


Jag vet inte om det var min feberyra som gjorde mig husmoderlig men hursomhelst så snodde jag snabbt och lätt ihop två små lammstekar idag på morgonen, och i och med det så var grunden lagd.


Två Panodil och några Vick's halstabletter senare så var även en gryta med laxpasta färdig och jag var såklart tvungen att provsmaka litegrann;


Nu skiner solen varm och skön från en klarblå himmel och jag är i valet och kvalet mellan solstolen eller skogen för att hämta påskris?! Det kanske till och med blir både ock.

2 kommentarer:

  1. Lammstek, är det gott? Och påskris kanske man också skulle ha. Eller så nöjer man sig med köpespåskliljor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att lammstekarna blev goda, du får gärna smaka!

      Radera