torsdag 17 november 2011

Kalaskväll

Nu känner jag mig ganska säker på att kalaskvällen är över för den här gången. Ungdomarna har nämligen droppat av och lämnat mig ensam kvar med disken. Tydligare än så kan det knappast bli. :) Kvällen blev dock himla trivsam och jubilaren är nöjd vilket är huvudsaken för mig.

Systerdotter Je lastar på

Lite festligare än vanlig middag; lövbiff, potatisgratäng & sallad

Rolls roycen gled ner i strupen lätt som en plätt

Efterrättsfikat. Fem sorter & allt är hembak't utom...

tårtan som var både stor & försvinnande god


4 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni verkar ha haft i kväll. J var så nöjd och hade haft så trevligt och tänk att få äta "riktig" mat.

    SvaraRadera
  2. Haha...jag förstår precis. Hon hade bara ätit sallad till lunch och det är ju inte riktig mat. :) Det var så himla roligt att hon kom (hör du det Je?!)

    SvaraRadera
  3. Jag hade också velat äta "riktig" mat...

    Syster S

    SvaraRadera
  4. Men vad har du mås't äta då din stackare?! Linser kanske? ;)

    SvaraRadera