torsdag 17 november 2011

Förberedelser

Idag är det sonens stora dag, han fyller nästan vuxen. Eftersom det spelar föga roll för skolnärvaron så knatade han sin vana trogen iväg dit i morse. Det innebar att jag lugnt kunde ägna hela förmiddagen till förberedelse av eftermiddagen/kvällens födelsedagsfirande, då bland annat systerns dotter kommer på besök. Jag började med att städa hela lägenheten och skala en stor hög med potatis. Sen blev det dusch och mera shopping. Egentligen skulle jag bara handla grädde, julmust och hämta ut den förbeställda tårtan på konditoriet men det blev lite annat också. Eller kanske snarare istället för. Trots att jag var fullastad när jag kom hem så saknas nämligen grädden och julmusten fortfarande. Jag tittade efter julmust men de hade bara konstiga märken som jag varken har smakat eller ens hört talas om förr, och i det fallet håller jag med syster S: Apotekarnes julmust är julmustens Rolls royce. Det måste vara Apotekarnes och inget annat! Nåväl, jag får helt enkelt dra en vända på den här byns andra butik och kolla där.

Under shoppingpromenaden så såg jag dessa roliga holkar. Jag har dock inte lyckats klura ut om de sitter där uppe under nocken för att de vill att småfåglarna ska komma dit och sätta bo, eller om syftet är precis det motsatta. Jag menar, kolla in texterna och designen på några av dem. En annan skulle bli avskräckt för mindre. :)


På holken längst till vänster så är det en svart drakliknande figur som pryder entrén. På den röda holken bredvid så står det Devil 666 eller nåt liknande. Sen har vi den trekantiga holken lite mer till höger där det står "warning".



Jag passerade även en antikbod och här kommer lite bilder därifrån, bara som ögongodis för min bloggande kollega som älskar gammalt porslin. Jag tänkte på dig idag M/L! :) Till och med jag som inte är särskilt bevandrad i antikviteternas värld hittade en del saker som jag gärna skulle ha köpt om de inte varit så in i bänken dyra.




Det fanns även ett helt rum med modern design




2 kommentarer:

  1. Ja där skulle man ha varit och få kika och fika!

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag sa till affärsinnehavarna. Om M/L varit med så hade vi blivit kvar hela långa dagen. :)

    SvaraRadera