söndag 10 juni 2012

Kåbdalis

Idag har jag och syster S varit till Kåbdalis på dagsutflykt. Visserligen regnar det som bara den men det börjar ändå på vara ganska grönt och fint i omgivningarna.


Här kör vi med dubbla skyltar för ortsnamnen, en på svenska och en på samiska.

För bara ett tag sedan så var Kåbdalis mest känd för sin fina skidanläggning, men numera är Kåbdalis även känd för sitt fina kombinerade bageri och lanthandel K&Min. Det var just K&Min som var målet med dagens utflykt, och jag som var dit för första gången blev verkligen inte besviken efter alla goda muntliga omdömen jag hört. Tvärtom.

Färgglatt


Fikahörna

Egendesignad fondväggs-tapet av fotografier, bl a på de båda ägarinnorna. Motivet finns även att köpa som vykort.

Tapet

Kundtoaletten är pimpad med tavlor från golv till tak.




Vi tog en fika innan vi vände hemåt


Och dagens fynd blev följande;


Nybakade mjukkakor, crackers och roliga bullformar för syster S


Och själv unnade jag mig varma nybakade småfrallor, marmelad av hallon/blåbär/lavendel, crackers, supergod Brieost samt buljong med smak av citrongräs och chili.

Så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar