söndag 17 juni 2012

På landet

En av mina kollegor bor jättevackert "på landet", och igår hade jag och ytterligare en kollega sån tur att vi blev inbjudna på besök. Någon med större makt än vi måste också ha gillat det för vädret slog om och blev till högsommar för en dag. Det blev liksom solbrillor, sommardrinkar, altan- och parasollhäng, glittrande vatten med båtar och flottar omvartannat mest hela tiden, för att inte tala om den goda maten!! Tack snälla G med familj!

Utsikt från altanen


Moi
Iskalla och somriga drinkar

Sightseen i växthuset och kvinnan kan verkligen odla. Kolla bara! :)

Försvinnande god GI middag

Somrig vinbärs-pannacotta till efterrätt

4 kommentarer:

  1. Jag undrade just vad för gott ni blev bjuden på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var sååå gott!. Baconinlindat och fyllt med västerbottensost och div annat smarrigt. Minns inte detaljerna tyvärr. Gratängen var iaf gjord med Haricots verts som bas...typ

      Radera
  2. Fläskfileén var fylld med parmesan, soltorkade tomater och färsk basilika (från växthuset). Till det en haricots verts låda med västerbottensost, krossade tomater och div. örtkryddor...
    Du glömde traktorbilden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag ska publicera en traktorbild, tänkte bara (spara det bästa till sist) vänta in några av dem på mejlen så jag har fler att välja bland. :)

      Radera