lördag 16 juni 2012

Trerätters middag

I kväll har jag varit till vår östra grannby tillsammans med några av mina kollegor. Bord var bokat i byns hotellrestaurang och syftet var att avtacka en makalös kär kollega som inom kort kommer att lämna oss för nya spännande äventyr.




Både maten och drickat var fantastiskt gott, men jag tror inte att någon av oss lyckades hålla räkningen på antalet magkramps-skratt för de bara avlöste varann. Jag har så roliga och fina kollegor. Kvällen till ära så sprack en gråmulen himmel upp och blev i takt med skratten till en klarblå himmel med en stor, sprakande midnattssol. Den var obeskrivligt bländade och vacker. Det kan hända att det är den största och mest bländande midnattssol jag någonsin har sett.

När jag åter var hemma så hann jag bara ta av mig skorna så messade syster S och sa att hon var på väg ut på kombinerad midnatssols- och djurspej, och jag hängde såklart med. Det blev bara en kort sväng och de enda djur vi såg var en älg och en skabbräv. Älgen var skygg och tog till flykten så fort jag försökte locka på den. Annat var det med den stackars skabbräven. Den trippade nyfiket runt bilen och verkade vilja att vi skulle öppna dörren så den kunde hoppa in och åka med.


Som vanligt så blev det lite midnattssolsbilder också. Jag vet att det har blivit väl mycket av den varan de senaste inläggen men ni får ha överseende. Det blir lätt så när man bor där jag bor. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar