torsdag 5 juli 2012

Dagens dagsverken

Efter ett extra nattpass direkt efter ordinarie dagpass så var jag faktiskt värd att powernappa i soffan idag. Men inte heller idag så blev det mer än ett par timmar, och dessutom så somnade jag redan på morgonen så från lunch har det varit full rulle.

Idag tog jag nämligen äntligen mig själv i kragen och plågade gräsklipparen genom det meterhöga gräset på baksidan. För att vara så snäll som möjligt mot klippar'n så klippte jag bara lite i taget vilket innebar att det tog avsevärt mycket längre tid än vanligt. Mot slutet fick jag dock hjälp av sonen som till och med hade energi nog att ta framsidan också. Det är en del krattjobb kvar men det känns otroligt skönt att vara i fas med klippningen.

Efter det så var det äntligen dags för övningskörning. Det var länge sedan sist. Under påsklovet när sonen senast var hemma så hann vi inte med så mycket körövningar. Det hoppas vi kunna ändra på nu i sommar.

Dagen avslutades i sällskap med sonen, syster L och systerdotter Jo. Först for vi till lilla mamsen och var sociala med henne, och sen bar det av uppför. Genom skogen på slingrande skogsväg till den lilla fikastugan högst upp på Knabben. Där fick vi också vara sociala för där var det så mycket folk att sittplatserna nästan inte räckte till.

Utsikt från Knabben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar