tisdag 9 oktober 2012

Överraskning

Igår kväll fick jag mig en överraskning när jag kollade igenom min väska. Redan när jag for hem från jobbet så tyckte jag att den kändes lite tyngre än vanligt, men tänkte inte desto mer på det. Väl hemma lite senare på kvällen så råkade jag få syn på en liten flaska i ena väskfacket. Under en bråkdels sekund så hann flera tänkbara (och lite mindre tänkbara) scenarion svischa förbi tankekontoret.

Först trodde jag att det var en sån där liten spritflaska som ibland finns i minibaren på hotelrummen, och var det då månne någon av mina yngre adepter som ville skojas? Sedan såg jag att det var olivolja i flaskan, då blev scenariot någonting helt annat. Var det någon på affären som hade försökte sätta dit mig för att snatta, eller hade flaskan ramlat ner från hyllan och in i min väska av misstag?? Jag fattade ingenting.

Efter ett tag så hittade jag även en tvål i väskan och då kunde man riktigt höra 25 öringen skramla på plats. Den skyldige är ingen mindre min hästägar-kollega som åter igen har varit på resa. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar