onsdag 24 oktober 2012

Storm & månsken

I natt efter stjärnfallsspejandet och bloggande var jag så frusen att jag var tvungen bada ett riktigt varmt skumbad innan jag kunde somna. Det innebar att jag inte somnade förrän mellan kl 05-05.30 på morgonen. När jag sedan sov som allra bäst så knackade det på dörren, i min sömndruckenhet så trodde jag att det var den där spök-skatan igen. Jag försökte ganska länge att somna om men det gick inte. Nu vet jag att det inte var spök-skatan, utan syster S som var den skyldige. Undra om jag kan kräva någon slags kompensation...typ en inbjudan till afternoon tea med scones, cupcakes eller nåt sånt? :)

När jag ändå var uppe och dessutom ledig hela dagen så konstaterade jag att det var fint väder ute. Visserligen så blåste det en del men det brukar jag vanligtvis bara tycka är uppfriskande. Jag bestämde mig därför ganska snabbt för att packa säcken med chokladtermosen och lite annat gott och dra ut på biltur. Planen var att hitta en torr, fin och bar backe i lä där jag kunde göra upp eld och ligga och betrakta solnedgången. Tyvärr ville vädret annorlunda. Det skymde fortare än jag trodde, det blåste kallare än jag trodde och det singlade lite mer snö än jag trodde så jag tänkte om helt och hållet. Jag skippade elden och jag skippade att inta matsäcken utomhus. Det blev helt enkelt en lång biltur med många stopp och kortare promenader i jakt på fina bilder. Matsäcken intog jag sedan i bilen innan jag styrde kosan hemåt i månskenet.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar