söndag 19 maj 2013

Första & största

Idag när det var dags för hemfärd från stugan så skedde det högst motvilligt. Det var den varmaste dagen på hela helgen och det kändes som att jag borde ha fått vara mera ledig, men tyvärr. Verkligheten kallade och jag var tvungen att trösta mig med en mjukglass och det var inte vilken mjukglass som helst. Det var både den första och den största mjukglass jag har ätit på länge. Både jag och syster L höll på att trilla baklänges av glasshock och konstaterade unisont att butiken måste gå med glassförlust för dessa kompakta monsterglassar kostade bara 25 kronor.



2 kommentarer:

  1. Tur för er att du inte är ekonomiansvarig där ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om jag hade haft ekonomiansvaret så ställer jag mig ju oftast positiv till vettiga investeringar som t ex mjukglass, konserter, Londonresor och andra små guldkanter i tillvaron. Annat är det med investeringar i köksmaskiner som t ex elvispar. Allt sånt är i min värld lika med arbete och får därför oftast avslag. :)

      Radera